Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016
Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016
Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016
Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016
Ένας φίλος, 2.500 χρόνια πριν...!
Ο Λέων είναι ένα παιδί που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα τον 5ο αι. π.Χ. Πώς ήταν τότε η Αθήνα; Πώς ζούσε ο Λέων; Πήγαινε σχολείο; Τι παιχνίδια έπαιζε;
Για να διαβάσεις για τη ζωή και άλλων παιδιών στην αρχαία Ελλάδα, μπορείς να πατήσεις στον σύνδεσμο:
Με τι παιχνίδια έπαιζαν τα παιδιά τότε; Τι νομίζεις; Έμοιαζαν με αυτά των σημερινών παιδιών;
Κάποια από αυτά τα παιχνίδια είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά κατά την επίσκεψή μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά.
Κάποια από αυτά τα παιχνίδια είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά κατά την επίσκεψή μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά.
Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016
Γραπτή έκφραση: τα δικά μας άρθρα
Πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε ένα κείμενο στην τάξη, υπενθυμίζουμε συνήθως κάποια πράγματα, όπως να μην ξαναγράφουμε τις ίδιες λέξεις, να ξαναδιαβάζουμε το κείμενό μας για τυχόν εκφραστικά και ορθογραφικά λάθη κτλ.
Για να μην επαναλαμβάνουμε κάθε φορά τα ίδια, έχουμε κολλήσει στα τετράδια Γραπτής Έκφρασης δυο φύλλα που μας βοηθάνε πολύ. Το ένα περιέχει τις γενικές οδηγίες για ένα σωστό κείμενο. Το άλλο περιέχει μερικές συνδετικές λέξεις. Όσο γράφουν οι μαθητές, μπορούν να παίρνουν ιδέες για το πώς θα ενώσουν τις προτάσεις τους, αλλά και να ελέγχουν το κείμενό τους.
Το τελευταίο κείμενο που γράψαμε στο τετράδιο Γραπτής Έκφρασης είναι ένα άρθρο που θα μπορούσε να δημοσιευτεί σε μια σχολική εφημερίδα. Το θέμα για το οποίο έγραψαν όλοι οι μαθητές ήταν η δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης στην τάξη μας. Οι μαθητές έγραψαν τα κείμενά τους προσπαθώντας να ακολουθήσουν τις σχετικές οδηγίες συγγραφής ενός άρθρου.
Κάποια από τα άρθρα των μαθητών:
Τα
βιβλία ταξιδεύουν στις ψυχές των παιδιών
Τα παιδιά της τετάρτης τάξης του 55ου Δημοτικού Σχολείου
Πειραιά αποφάσισαν να ξεκινήσουν μια δανειστική βιβλιοθήκη.
Οι μαθητές άρχισαν τη βιβλιοθήκη μέσα στην τάξη τους, επειδή
αυτή του σχολείου είναι μικρή. Όταν η δασκάλα τους, η κυρία Σ., το ανακοίνωσε
στα παιδιά, αυτά ενθουσιάστηκαν. Το κάθε παιδί έφερε ένα βιβλίο ή παραπάνω.
Συνολικά τα βιβλία είναι σαράντα πέντε. Δυστυχώς,
χρειάζονται κι άλλα βιβλία. Η δανειστική βιβλιοθήκη λειτουργεί κάθε βδομάδα, μα υπάρχουν και κανόνες. Κάποιοι από αυτούς είναι :
να προσέχουμε τα βιβλία, έχουμε δικαίωμα να κρατήσουμε τα βιβλία δυο εβδομάδες, τρεις
το πολύ. Όποιο παιδί θέλει, γράφει
βιβλιοπαρουσίαση. Μάλιστα, κάποια παιδιά
έγραψαν πολύ ωραίες. Κάποια από τα
βιβλία είναι: «Η μυστηριώδης βιβλιοθηκάριος», «το πρώτο λουλούδι» κτλ. Όμως, τα
παιδιά θα θέλανε και άλλα βιβλία. Σας παρακαλώ γράψτε ιδέες και για άλλα βιβλία
στο timathainoun.blogspot.gr
Πάντως είναι ωραίο να έχετε βιβλία.
Αν θέλετε μπορείτε να κάνετε δωρεά! Είναι σημαντικό να έχεις βιβλία γιατί
μαθαίνεις! Να ξέρετε ότι τα βιβλία είναι φίλοι μας!
Τα
βιβλία ταξιδεύουν στις τσάντες των παιδιών
Τα μάθατε; H Τετάρτη τάξη
του 55ου Δημοτικού σχολείου
Πειραιά απέκτησε δανειστική βιβλιοθήκη.
Η δασκάλα μας το πρότεινε αυτό πριν τρεις εβδομάδες. Όλοι βρήκαμε αυτή την ιδέα
εξαιρετική. Από την επόμενη μέρα οι μαθητές της τάξης φέραμε πάνω από δυο
βιβλία για τη βιβλιοθήκη. Η δανειστική βιβλιοθήκη λειτουργεί κάθε Παρασκευή και γίνεται χαμός για τα βιβλία!
Το καλό σε αυτό είναι ότι θα μάθουμε να
διαβάζουμε καλύτερα. Επιπλέον, το να
ασχολούμαστε με βιβλία μας βοηθάει στο
να γράψουμε καλύτερες εκθέσεις.
Τα βιβλία ταξιδεύουν
Η Τετάρτη τάξη του 55ου Δημοτικού Σχολείου
Πειραιά δημιούργησε μια δανειστική βιβλιοθήκη στην αίθουσά της.
Όταν μας το ανακοίνωσε η
δασκάλα μας στην τάξη, τα παιδιά που μάθανε ότι θα κάνουμε δανειστική
βιβλιοθήκη χάρηκαν πολύ και ήταν πρόθυμα να συμμετέχουν. Η δασκάλα μας μάς είπε ότι ο καθένας θα πρέπει να φέρει ένα ή
δύο βιβλία. Επίσης, διαβάσαμε και τα 10 δικαιώματα του μικρού αναγνώστη . Τα βιβλία
που έφερε συνολικά όλη η τάξη είναι σαράντα πέντε και μπορεί να αυξηθούνε. Τα
βιβλία τα δανειζόμαστε μόνο κάθε Παρασκευή και μπορούμε να τα κρατάμε μέχρι δυο
ολόκληρες εβδομάδες. Τέλος, μπορούμε να πάρουμε και ένα έντυπο
βιβλιοπαρουσίασης στο οποίο παρουσιάζουμε γραπτά το βιβλίο.
Η δανειστική βιβλιοθήκη
είναι απαραίτητη, γιατί όταν τα παιδιά διαβάζουν πολλά βιβλία το μυαλό τους «ανοίγει»
περισσότερο!
Μια μέρα στη βιβλιοθήκη
Η τάξη μας , η Τετάρτη τάξη, απέκτησε μια
δανειστική βιβλιοθήκη.
Η κυρία μας μάς είπε να φέρουμε από ένα βιβλίο, αλλά κάποια παιδιά έφεραν περισσότερα. Τα καταγράψαμε σε ένα τετράδιο και όταν έρχεται η ώρα να δανειστούμε βιβλία, κάθε παιδί, αν θέλει, παίρνει ένα βιβλίο και το πηγαίνει στην κυρία για να γράψει το όνομα του παιδιού δίπλα από το όνομα του βιβλίου. Την πρώτη φορά που δανειστήκαμε βιβλία, η δασκάλα μας μάς ανέφερε κάποιους κανόνες που πρέπει να τηρούμε: να μη φέρνουμε σκισμένα βιβλία και ότι μπορούμε να δανειζόμαστε ένα βιβλίο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Η κυρία μας μάς είπε να φέρουμε από ένα βιβλίο, αλλά κάποια παιδιά έφεραν περισσότερα. Τα καταγράψαμε σε ένα τετράδιο και όταν έρχεται η ώρα να δανειστούμε βιβλία, κάθε παιδί, αν θέλει, παίρνει ένα βιβλίο και το πηγαίνει στην κυρία για να γράψει το όνομα του παιδιού δίπλα από το όνομα του βιβλίου. Την πρώτη φορά που δανειστήκαμε βιβλία, η δασκάλα μας μάς ανέφερε κάποιους κανόνες που πρέπει να τηρούμε: να μη φέρνουμε σκισμένα βιβλία και ότι μπορούμε να δανειζόμαστε ένα βιβλίο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Η δανειστική βιβλιοθήκη που φτιάξαμε είναι
ένας τρόπος να μάθουμε πώς λειτουργεί
μια βιβλιοθήκη, αλλά και να διαβάσουμε διαφορετικά βιβλία.
Η δανειστική μας βιβλιοθήκη
Η Τετάρτη τάξη του 55ου Δ.Σ. Πειραιά
αποφάσισε να ξεκινήσει μια δανειστική βιβλιοθήκη.
Η δανειστική μας βιβλιοθήκη γίνεται κάθε Παρασκευή
την τελευταία ώρα. Επίσης, στον τοίχο
έχουμε κολλήσει μία αφίσα με τα 10 δικαιώματα του μικρού αναγνώστη. Η δασκάλα μας μάς είπε ότι το βιβλίο που θα δανειστούμε πρέπει να το φροντίζουμε. Τα
βιβλία που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη
βιβλιοθήκη μας είναι σαράντα πέντε. Όταν δανειζόμαστε κάποιο βιβλίο, καθόμαστε
στην καρέκλα μας και αρχίζουμε να το διαβάζουμε. Κάθε φορά υπάρχει ένας υπεύθυνος
που καταγράφει το βιβλίο που έχει πάρει ο καθένας.
Τα βιβλία είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθει κανείς να διαβάζει καλύτερα, να
μαθαίνει ιστορίες και να έχει να κάνει κάτι στον ελεύθερό του χρόνο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)